Monday, October 26, 2009

membebel + novel

Rasanyer dah lama x isi blog ni dgn perkongsian yg lebih bermakna....apakah hidup aku ni x bermakna sekarang?...huhuhu.

ermm....... mungkin x berdepan dgn insiden2 menarik sejak kebelakangan ini.... mungkin jugak berdepan dengan insiden menarik, tp aku yang gagal mengerjakan otakku utk meriwayatkan perkara tersebut sebagai perkara yang menarik....

mengarut betullah kalu hari2 yang dilalui adalah hari2 yang x bermakna. sedangkan ada orang lain di luar sana...dan dimana2 merasakan 24 jam sehari adalah suatu jangka masa xyg x mencukupi bagi melaksanakan semua tugasan, amanah n segala aktiviti.....oleh itu, ayat pertama dlm n3 kali ni mmg sama sekali SALAH n x relevan....

sedangkan as-syahid imam Hassan al-banna menyebutkan, masa yang ada bg seorang pemuda itu terlalu sedikit jika dibandingkan dengan kerja yang perlu dilaksanakan...

oleh itu, muhasabah diri semula....mengapa terlalu banyak masa terluang? mengapa sampai terdetik perasaan yang sebegitu? adakah aku terlalu mandom, x melakukan sebarang aktiviti berfaedah....so, muhasabahlah diri n do some correction....

apalah yang aku tulis ni?...xperla, mumbling tuk diri sendiri sekali sekala...apa salahnyer kan?...hehehe

erm....nk share sket tentang sebuah novel yg baru dibeli...n alhamdulillah, dah habis baca pn...xpuas hati rasanyer kalu beli buku n x abis baca ni....eheheh....

ini adalah 1st novel yg aku beli sbenanyer...sebelum ni, mmg x tertarik nak beli novel....lebih kepada buku2 yg non-fiction jer....tp, disebabkan novel ni mcm ada tarikannya yg tersendiri, jd aku pn belilah...kisah yg dipaparkan kat dlm buku tu, aku boleh katakan sebagai bagus....ni ikut rate aku la...hehehhe. insyaAllah mampu menyaingi penulis novel seperti syarifah farhah, yg telah terkenal dgn novel berunsur islamik n mendidik...

gaya penulisan yang sempoi n ringan, tp banyak jugak menyelitkan unsur2 mendidik dan sirah2 secara langsung mahupun tidak.(n jugak kisah cinta yang x dpt dipisahkan dengan novel aku rasa.....). so, secara keseluruhan, aku boleh katakan, novel ni bagus..... novel ni bertajuk Sekilau Mutiara Raudhah ditulis oleh Saidatul Saffaa...(nama pena penulis). klik kat nama pena penulis tu, bole tgk blog dia....seorang pelajar perubatan, punya bakat terpendam sebagai penulis dan juga pendakwah..insyaAllah.....

erm...xtau dah nk tulis apa lg kat sini.....nk sambung fikir benda lain plak.....adioss....^_~. sekian aku membebel utk kali ini, apa yg baik adalah datang daripadaNya, yg buruk2 belaka sumer dtg dr diri yang lemah ini....namun, hakikatnya, kedua-duanya adalah daripadaNya jua,....

WAllahu'alam.....



0 bicara anda: