Thursday, January 14, 2010

carca marba

sindrom kemalasan yang teramat teruk telah melanda. 13 hari telah berlalu di tahun baru masihi 2010 ni.hari yg ke-14 ini barulah mempuyai kekuatan untuk mencoretkan sesuatu.

sebenarnyer, tak tahu nak coretkan apa...sekadar tak mahu membiarkan blog terus bersawang. banyak juga isu-isu yang berlaku sepanjang akhir tahun 2009 dan awal tahun 2010 ni......

isu yang paling merentap jantungku adalah isu penggunaan kalimah ALLAH yang dituntut oleh kristian digunakan didalam penerbitan bahasa melayu mereka.terlalu ramai juga yg telah mengulas dan memberikan pendapat masing2. erm.....aku bukab ahlinya utk membicarakan soal ini, jadi aku serahkan pada yang ahli sahaja untuk membahasnya. takut2 tersalah hujjah, merosakkan pula aqidah. sebab dari segi sejarah, aku mmg tak mahir...begitu juga dari segi yang lain2nya......

bukanlah berniat nak melepas tangan atau menjadi golongan 'tak pedulisme'...cuma, aku rasa aku mmg x layak utk mengulas...

okla....tinggalkan yg itu, semoga bumi Malaysia ini sentiasa berada dibawah lindunganNya dan semoga kita semua dapat bersangka baik dgn ALLAH pemilik sekalian alam ini untuk memberikan yg terbaik kepada semua hamba-hambaNYA.

next story....

semalam (13 Januari 2010) taman perumahan rumah sewa terputus bekalan elektrik. 3 orang haousemate keluar, aku plak stay kat rumah sebab malas nak keluar semata-mata mencari elektrik.lagipun, dah berjam-jam pada waktu siangnyer duk kat school, so x mau la p kampus...jd, tinggallah aku semdirian di rumah bertemankan cahaya dari lampu minyak masak yang dibuat oleh zarina. x ingat berapa lama aku sendirian, tapi bila sendirian dalam keadaan sunyi sepi mcm tu, tanpa ditemani cahaya tv, tanpa cahaya lampu, juga tanpa cahaya dari laptop yang sentiasa terpancar didepan mata memboleh kan aku merehatkan sebentar mataku didalam keadaan cahaya yang samar2 tu.....

oleh kerana duduk kat kawasan perumahan, xderla nak dengar bunyi unggas2 atau serangga berkicauan. so, yg dapat didengar hanyalah 'tik tik tik' : bunyi jam...hehehe.... selalunya bunyi jam berdetik tu mmg x dengar la, berlawan bunyi antara jam, kipas, tv n laptop...so, dah tentulah bunyi jam x akan kedengaran.....tp, sepanjang aku kat rumah sendirian tu, dengar bunyi jam yg berdetik menyedarkan aku masa yang berlalu....x boleh nak kembali lg....masa selama 24 tahun 3 bulan yang telah dipinjamkan selama ni, apa sajer yang dah aku lakukan?....

masa cepat berlalu meninggalkan kita, xder U TURN....oleh itu, aku peringatkan pada diriku sendriri yang sibuk menaip ni, dan kalau ada yang membca bebelanku sampai ke ayat ini, utk menghargai waktu yang dipinjamkan dengan sebaik2nya.....sebab, bila kita mati nnt, dah x guna dah..... dah xder peluang utk kita hidup semula dibumi ni n cuba utk menambahkan amalan...waktu tu, nak menangis meraungg pn, xder saper nk layan....dah dipinjamkan waktu yg cukup lama didunia, xmau beringat! padan muka!.....

erm.....TERpanjang plak.....tp, nak type lg...best rupanyer menaip ni....hehhehee
sket jer lg....

2 jan lpas, sempat p singapore ngn kakak. sajer jalan2, naik bas jer ke larkin, kemudian naik bas lg tuk ke singapore...mmg kami jalan2 sungguh, x beli apa2 pn, duit cuma digunakan utk tambang MRT jer..mkanan pn beli di larkin, kemudian balik semula ke larkin baru makan lg...sbb kat sana brg mmg mahal kalu nkbandingkan dgn kat msia ni.....air mineral botol kecik pn sampai mencecah rm5..ish2...x sanggup nak beli apa2 kat sana...hehehe...

erm....pengajaran yg aku dpt kat sana: kehidupan yg bebas dari sampah dan kekotoran. walaupun majoriti penduduk adalah dari kaum cina bukan muslim, tapi kebersihan mmg 1st class..... patut dicontohi. n sifat mereka sgt berdisiplin....sampai mcm robot plak rasanyer..hehehe...

k la, dah xtau nak type apa....semoga lain kali diberi kerajinan yg lebih sket tuk menaip disini...


0 bicara anda: