Tuesday, August 11, 2009

cuti-cuti malaysia

fuh....bersawang blog ni..lamanya x update....hampir sebulan x update...macam2 perkara berlaku sepanjang x update blog ni...dengan kes selsema H1N1 yang semakin menjadi2....dengan isu2 semasa yang lain2nya.....

1st part, aku nak cerita pasal cuti2 malaysia la....hehehhe....setelah lama merancang dan asyik tertangguh jer..., aku bersama 4 org rakan yg lain berjaya berjalan2 di langkawi.... 3 hari 2 malam.. alhamdulillah, selamat pergi n selamat balik....seronok, dapat melihat kebesaran Allah mencipta alam yang SubhanAllah...sungguh cantik...=)

ermmm.....tp, kami x sempat pergi mengunjungi sumer tempat, sbb masa yg agak terhad... kami hanya sempat ke pekan kuah, pantai cenang, island hoping -tasik dayang bunting, pulau beras basah n eagle feeding...selebihnya, kami melawat ke tempat membeli belah yang bagi aku, agak suram suasananya....heheh

tp, bagi aku, kawasan paling cantik yg kami kunjungi adalah pulau beras basah....subahanAllah, sangat cantik...=)... tp, ada 1 masalah kat pulau ni, iaitu kera2 yg berkeliaran dan mengganggu ketenteraman.tp, xleh la nk slahkan kera2 tu, sbb tempat tu mmg tempat depa awalnya kan.....cuma mmg aku yg mmg x berani sgt bila berhadapan dengan binatang2 berbulu mcm kera ni, mmg rasa takut jer...sbb depa x takut manusia, selalu sgt nmpak manusia berkeliaran kat pulau tu kot.....hehehhe

nak up gambo x leh plak, tenet slow....erm..tgkla nnt lain kali kalu rajin,up gambar pemandangan2 yg cantik tu...=)

balik drpd langkawi, kampus plak mendapat arahan tutup, sbb penyakit berjangkit H1N1..maka terpaksalah membuat medical chek up...aku p klinik ngn housemate....sorg jer suhu yg tinggi sket, yg lain alhamdulillah ok jer...tp, yg sorg tu, w/pn suhu tinggi sket, alhamdulillah bukan H1N1, demam biasa jer kot...hehhehe...

disebabkan kampus ditutup (tapi tutup tuk student under grade jer n student undergrade jer yg diarah balik bg yg x demam)... staff n postgrade boleh melakukan aktiviti seperti biasa,tp x logik la jugak kan, apa beza undergrade ngn yg lain?xkan yg lain tu kebal kot...erm....ntahler.....olehkerana kampus pn dah tutup, maka aku pn bgtaula s/visor ttg kes ni (msg jer, sbb s/visor xder kat kampus sejak bulan April lpas...dia ada tugas lain kat pejabat MOSTI)...n s/visor x kisah kalu student2 dia x masuk kampus, so aku ambik peluang balik johor...heheheh...

lama gak duk kat umah...n waktu sumer adik beradik aku balik umah, kitorg p pantai air papan, mersing...erm....tempat ni pn cantik jugak, tp mgkin x diuruskan dengan baik, jd chalet2 tempat2 penginapan sekitar pantai ni, agak mengecewakan dari segi kebersihannya ...n kami x jadi bermalam disini. so, kami balik ptg tu jugak....

apa yg best waktu ni adalah perasaan seronok sbb dapat bercuti ngn sumer ahli famili...rasa2nya, mmg dah lama kitorg sumer x kuar n wat aktiviti camni....kesian kat adik bongsu aku, nabil tu...hehhehe.....mula2 sampai pantai tu, adik aku ni mmg takut sgt dgn air, sbb selama ni kalu p pantai, atau tempat2 yg berair ni, mak aku mmg x bagi kitorg sumer dekat ngn air, so nabil yg umurnya cuma 7 tahun ni, mmg x pernah la main air kat tepi pantai..kalu p pantai pn, main2 pasir , sentuh air sket2 jer....hehehhe.mula2 kena air tu, dia mmg takut2, tp bila dah lama2 tu, mmg x nak balik dah...penat aku suh dia naik, nak kena tarik dari air baru dia naik.....seronok...hehhee

0 bicara anda: