Thursday, November 19, 2009

jakarta-bandung trip 2

2nd day........


harini, keluar seawal mungkin,(0700 WIB) sbb nak p ke gazibu, gedung sate....menurut kawan aku, pasar disini menjual barang2 dgn harga yg sgt murah....sampai x sempat nak breakfast di Orange Homes..hehehe..

kami naik angkot jer hari ke-2 ni...sampai jer disana, kaki pn laju jer melangkah....byk sgt brg2 yg dijual disana..baju,blaus, seluar, beg...macam2 la ada....disebabkan kami x makan lg, jd kami pn mencari la sumthing to eat... kami beli air teh botol..n pisang bolen, utk mengalas perut...tp, aku x makan pn pisang bolen tu, sbb kakak aku yg boleh makan apa2 jer pn kata xleh masuk, aku pn takut la nk try...so, alas perut dgn air jer dulu....pusing pasar tu, tgk org ramai membeli belah....kemudian, jumpa stall menjual sate, kami pn singgah n makan sate disitu...bersama air teh botol lagi...rasa addicted dgn kesegaran air teh botol..hehehe...



sewaktu makan tu, ramai cowok2 yang mencari duit dgn mendendangkan lagu... depa main gitar, n menyanyi....subhanAllah...suara depa sangat la mantap....sedap giler....depa sumer mmg rajin2 bekerja....apa sahaja peluang yg ada, dep gunakan utk bekerja n menambah duit di saku.... x nampak pemuda2 n belia yg duduk lepak2 di kedai2 makan atau tepi2 jalan...apa yg aku nmpak, sumernyer sedang sibuk berusaha gigih mencari duit....aku respect keadaan yg macamtu...walaupun kadangkala, disebabkan kesungguhan mereka tu, menjadikan aku rimas...sbb mereka asyik mengekori ke mana jer pelancong2 luar yg dtg utk membeli brg2 mereka.....

setelah perut pn terisi, kami pn meneruskan perjlanan lg...mencari sourvenir utk dibawa pulang, n mendapat juga beberapa elai blaus dgn harga yg amat murah...=)

gazibu ni, buka awal, n tutup pn agak awal...sekitar jam 1100 WIB ramai yg dah nak tutup kedai....kami pn meneruskan la perjalanan dgn berjalan kaki shj ke Factory Outlet yg berdekatan....rupa2nyer, dekat jer dgn jalan Riau. masuk la ke Heritage, The Summit n mcm2 lagi...sumer tempat yg nmpak mcm best, kami pergi....


Dijalan Riau ni, byk FOs yg best2, try la masuk sumer...FO yg jual branded handbeg pn ada di jalan Riau...tp x ingat namanyer....yg pastiner, mmg best...=)

Kemudian, kami pergi ke Pasar baru sekali lagi, utk mendapat beberapa helai kain yg x sempat nk beli waktu 1st day....naik angkot jugak....=).lunch pn di Pasar Baru jer...kakak aku dah addicted dgn jus alpokat, aku plak dgn teh botol....

lepas dapat apa yg dicari, kami pergi plak ke jalan dago, meneruskan ekspedisi ke Factory outlets.....byk jugak FO yg kami masuk, n last sekali kami masuk ke Grande...dinner disana, n plan utk balik, sbb dah terlalu letih...

Dinner utk hari ke-2....

Selepas lepak2 waktu dinner n isi perut, kami pn balik...naik cab plak, sbb dah malam..malas naik angkot...

END of 2nd day...

0 bicara anda: