Friday, September 26, 2008

Selamat bercuti....

Sedar x sedar, harini dah 26 hb september, bersamaan 26 Ramadhan, maksudnyer, Ramadhan dah hampir ke penghujungnya. Maka Syawal pula akan bakal menjelma.....

X aku sangka, begitu pantas masa berlalu...menghadapi bulan Ramadhan sebagai seorang perantau dan pelajar ni, memang x lain dan x bukan, saat yg dinanti adalah saat bercuti raya...bukan sebab excited sgt nk beraya (sbb umur pn dah tua...kasi peluang adik2 la plak yg bergembira...hehehe), tapi apa yang lebih penting adalah dapat pulang ke kampung halaman. mungkin bukan kepada pelajar sahaja, tapi kepada sumer org yg telah dewasa dan merantau jauh daripada keluarga...

Tapi, walaupun seronok nk balik ke kg halaman, jgn pula kita lupa muhasabah semula sepanjang Ramadhan kali ini....adakah kita semua akan bergraduasi dengan first class honour atau tidak?....

Ramadhan kali ini, bagi aku amat berlainan dengan tahun2 sebelumnya. Atas sebab2 tertentu, aku x melalui Ramadhan kali ini sepertimana aku lalui sepanjang aku bergelar pelajar undergrade... aku rasa agak terkilan, namun itulah suratan utk aku, mungkin inilah ujian daripadaNya utkku....

Walaupun rasa rindu bertandang juga dihati utk melalui Ramadhan seperti tahun2 sebelum ni...tapi aku redha...semoga apa yang kita kerjakan sepanjang Ramadhan pada kali ini akan membuahkan hasilnya, bagi bekalan perjalanan yang masih pjg lagi.Adakah kita bakal menempuhi Ramadhan akan datang, hanya Allah yang tahu......jd, gunakanlah masa yg berharga ini dengan sebaiknya

Peringatan kepada diriku sendiri dan pembaca.....jgn lepaskan peluang melalui bulan Ramadhan kali ini dengan sia-sia....masa berharga yang tinggal hanya 5 hari lagi.... utk rakan2 yang bergelar wanita,perempuan atau muslimah, kalu nak bershopping tu, ingat2 la jugak yer...jgn sampai membazir....sebab aku tau, memang dah lumrah wanita ni memang suka sangat bershopping....

InsyaAllah pagi ini aku akan bertolak separuh perjalanan pulang ke kampung...separuh jer, sebab akan menemankan kakakku dan pulang bersama2 dengan kakak pada hari Isnin...cuti dia x diluluskan,housemate sumer dah balik kg...so, hujung minggu ni aku akan menemankan kakakku dan akan balik ke Johor selepas habis waktu pejabat, hari Isnin...semoga semua dipermudahkan....


0 bicara anda: