Thursday, January 1, 2009

tragedi 26 disember...

pd 26 disember 2008, semasa perjalanan pulang ke kampung halaman, aku mengalami suatu perkara yang x terduga. sudah beberapa tahun, aku memperhatikan trend tragedi pd bulan disember dan x pernah 1 pun yang menimpa batang hidungku sendiri sebelum ini. namun, apa yang berlaku mungkin ada hikmah disebaliknya...

menyebabkan aku berfikir, dan selepas apa yang terjadi, aku hanya pasrah sahaja, walaupun perasaan sedih yang teramat sangat....

apa yang terjadi? bukanlah perkara besar,...cuma beg yang aku isi laptop didalamnya terjatuh...dan yang paling parah adalah skrin laptopku pecah...tiada apa yang boleh aku katakan lagi bila memerhatikan skrin pecah seorang diri pada waktu itu....itulah nasibku dihujung tahun 2008....

xperlah....sumer yang terjadi ada hikmahnya, aku percaya itu....

sepanjang hari aku menjelajah di plaza low yat untuk mendapatkan pengganti teman hidupku itu...alhamduliLlah, aku dapat pengganti yang baru...mungkin itulah hikmahnya.... walaupun aku terpaksa 'mengikat perut' sebab perkara ini memang diluar perancanganku sama sekali...

WAllahu'alam....
sekadar coretan peribadi...
pesanan ringkas: sentiasa berhati2 walau dimana pun anda berada...!

0 bicara anda: