Friday, June 13, 2008

AlhamduliLlah....

AlhamduliLlah....
Dia telah mempermudahkan urusan duniaku....

urusan dunia? urusan aper plak erk?..... macam urusan yg tahap mega jer.....hehehehe

sekadar urusan penginapan sebenarnyer. sebelum ni, pihak pengurusan desasiswa (kolej dipanggil desasiswa di sini) telah menetapkan tarikh akhir bagi pelajar yang jadi RA (research assistant) disini perlu mengosongkan desa pada 26 jun 2008.

maka, bermulalah usaha untuk mencari rumah untuk disewa (mintak tlg pd kenalan disekitar kawasan ni jer sebebnarnyer....xder la aku melilau ke setiap ceruk taman yg ader di sekitar kampus nih...hehhehe). aku pn agak excited utk menyewa rumah sebenanyer...n dah merancang ngn sorg sahabat....

sebelum ini aku n seorang sahabat mmg bersungguh2 untuk menyewa rumah. bukan semata-mata mahukan kebebasan jer...tapi ader misi lain sebenarnyer... tapi dgn kehendakNya, sahabat yang sama2 merancang dgnku dah pun 'ditukarkan' kampus, yg lebih dekat dgn rumahnyer, tp dibawah jenama U yang sama..hehhehe.....

bukan aku seorang jer yg akn sambung master disini, n bukan xder sahabat2 lain yg boleh aku berpakat untuk menyewa...cuma tujuan utama kami merancang untuk menyewa adalah utk kemudahan adik2 muslimat disini, utk berprogram khas bagi muslimat, kuliah muslimat dsb....dats y we r planning to rent a house juz for mslmt xtvt.......

tapi....sorry la yer adik2, nmpaknyer x menjadi lagi plan ni utk sidang ni, insyaAllah ader rezeki lain plak sidang2 yg akn dtg =). perancangan tinggal sebagai perancangan, dan perlukan orang lain utk merealisasikannyer...,...

hmm...nk dijadikan cerita lagi....tghari td, seorang sahabat mengkhabarkan padaku, sesiapa yang buat RA n akan sambung master (tengah tunggu offer letter jer...) boleh terus menyewa disini sehingga offer letter diterima...insyaAllah, satu khabar gembira jugak bagi aku rasanyer, walaupun x menepati perancangan yg telah aku rangka sebelum ini.....sebab x cukup org tuk menyewa..hukhukhuk

tp, aku yakin inilah yang terbaik yang disusun atur oleh Allah untuk kami....walaupun hasil yang jauh berbeza daripada perancangan, tapi biizniLlah, akan memberikan hasil yang terbaik yang aku sendiri pun x nampak lagi hikmah disebaliknyer.....

"boleh jadi kamu tidak menyukai sesuatu, padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah ,2:216)

kita merancang, Allah juga merancang dan Dia adalah sebaik2 perancang....kerna Dia adalah Pencipta dan kita hanyalah hamba.....
Wallahu'alam...

aper pun, aku ucapkan jutaan timer kasih utk kak zu n kak ida yg sudi menolong merisik2 rumah2 kosong x berpenghuni untukku.....

0 bicara anda: