Monday, June 9, 2008

hujung minggu yang padat....(ahad)

ok....sambung ngn hari ahad plak......hari mentadabbur alam.....hehehehe
pagi ahad plak, kami telah pergi berkelah di Taiping, dekat jer dgn zoo Taiping. terima kasih pada kak najmi, sbb sudi membawa kami bersiar-siar dihujung minggu...=).

pagi-pagi lagi kami dah bersiap utk memulakan perjalanan ke Taiping....pada pagi tu, kami sarapan roti canai, aku mkn roti pisang...sedapnyer....heheheh.kemudian kami bertolak dan singgah ke rumah Tok Chik, Tok Chik ni rapat dgn salah seorang sahabat antara 6 org yg akn pergi berkelah, jadi kami bertolak dengan 2 buah kereta ke Taiping, kereta yang dinaiki oleh Tok dan cucu2nya, dan juga kereta yang dinaiki oleh 6 org dara pingitan...kihkihkih......

oleh kerana Tok lebih familiar dgn kawasan ni, jadi kami follow jer drpd belakang.....n dalam perjalanan, kami berhenti utk beli buah.... pertama kali bhnti, Tok pun bhnti sama ngn kami, tapi kwn aku yg membeli buah x suka dgn buah2 yg dijual disitu, jadii terpaksa bhnti tuk kali ke-2. tapi Tok x perasan kami bhnti.....jadi kami dah pun terpisah....

utk ke Taiping xder masalah, tapi nk berjumpa semula ngn Tok mmg menguji ketahanan mental n kesabaran kami.....terpaksa berpusing2 di sekitar taman tasik Taiping n zoo sebanyak 2 kali....n x jumpa jugak...perjalanan yang sepatutnya xder la memakan masa sgt, telah memakan banyak masa..... namun akhirnya, berjumpa jugak dgn Tok...kesian dia terpaksa menunggu n melayan karenah anak2 muda yg cuai seperti kami ni...hukhukhuk.....

tapi, selepas sampai, sumernyer gembira...alhamduliLlah, sampai pin akhirnya....tapi aku x bermandi manda pun, cuma merendam kaki ke dalam air dan mentadabbur alam jer....jeles gak ngn kwn2 n cucu2 tok yg mandi...tapi xper, w/pn x bermandi manda, aku dah cukup gembira...=)

sekurang-kurangnya, dapat melihat kecantikan alam.....
tapi, ada jugak insiden dan pemandangan yg mnyakitkan hati n mata aku ketika bertadabbur....
ternampaklah pasangan lelaki dan perempuan, yg aku rasa x berkahwin lagi, duduk berdua-duaan didalam kawasan yg agk gelap, sbb kat atas sket drpd sungai yg kami pergi tu, ader hutan yang masih agak tebal.....nak buat aper, aku pn xtau.....huhuhu
lagi 1 yg wanita sering lupa adalah mengenai pakaian ketika mandi di tempat awam,....pakai baju, tapi baju yang nipis, apabila basah, tentulah menjadi 'seksi'.... terlalu ramai....sedangkan ader jer org yg boleh menutup aurat dgn lengkap ketika mandi,bole jer....x susah mana pun...tapi, kenapa masih ramai yg x peduli?...dan ader jugak seorang yg berpurdah bermandi di situ dgn famili...masih boleh berseronok, tapi tetap menjaga diri...aku salute muslimah tersebut....(w/pn aku x nmpak, kwn aku yg nmpak)....

dan aper yg aku paling sedih adalah pada diri aku sendiri.....kenapa aku x boleh nk membetulkan keadaan yg aku x suka???....kenapa aku cuma boleh membenci dgn hati jer??.... kenaper aku x boleh tegur walaupun hanya seorang daripada mereka???......

sedihnyer.....
lemahnyer iman aku.....
hukhukhukhuk....

0 bicara anda: