Thursday, June 5, 2008

harga minyak naik lagi....!!!!thanx to BN

aku betul2 bengang bila dapat tau harga minyak naik petang smlm ( 4 jun). aku keluar waktu tu, tp tiba2 dapat sms drpd sorang kwn, suh isi tangki penuh2 ngn petrol berharga rm1.92, sebelum naik kepada rm2.70 selepas 12.00mlm (5 jun).kebetulan sebelum keluar ke pekan, aku berbincang tentang harga minyak yang bakal naik....

tapi, pak lah mmg suka beri kejutan demi kejutan pada rakyat..!! aku 'SUKA' sangat!!!! 3 jun kata xkan naikkan harga minyak segera,tapi, keesokannya umum akan naik pada 5 jun plak....dia ingt rakyat ni j***l mcm dia ker?dulu pun wat camtu gak, sblum PRU 12.....ntah aper2 ntah...mcm x serius jer ......kalu nk main ngn cucu2 boleh la, ni nak persendakan rakyat2 plak.....

apa yang paling aku takuti adalah, keadaan ekonomi rakyat yang semakin meruncing dan akan semakin kehidupan rakyat....bila orang dah hidup dalam keadaan tertekan ni, macam2 boleh berlaku......

xder perkataan lain yang boleh menggambarkan kebengangan dan kemarahan yang aku rasai sekarang ni...bagi aku sumer ni berpunca dari kejahilan pemerintah, atau lebih tepat lagi, pm tercinta! sibuk nk hias negara, tapi hasilnyer, rakyat yg kena kuar duit byk.....cuba potong separuh gaji menteri2 tu....mau mengamuk!!!...

ish3...aku dah x bole berfikir dalm kewarassan lantaran kemarahan yang menyelaputi jiwa. menjadikan otak aku asyik mencari kesalahan jer....

natilah, insyaAllah kalu suhu kemarahan aku menurun, aku akan bincang semula pasal topik ini, dengan sudut yang lebih ilmiah dan dari pandangan seorang pemimpin.....

buat masa sekarang, aku mmg x boleh nak berhusnu zhon dgn insan bernama pak lah ni....
astaghfirullah.....
maaf untuk diri sendiri, atas posting yg penuh dgn kemarahan ini....


p/s: aku nk join mana2 demonstrasi pasal kenaikan harga minyak ni, kalu ader....kalu ader sebarang info, tlg la bgtau aku yer......tq!

0 bicara anda: