Monday, June 2, 2008

Azimat Ibunda

Album : Halawatul Iman
Munsyid : Far East


langit kirmizi menghantar dirimu menuju jln pulang
hari-hari indah bersamamu bertabur di tanah kenangan
wajah berona simpati kau tatapi buatkali t'akhir
sedih & sayu dari kamar atma mengundang air mata

Hanya rindu & doa buatmu
semoga kau tenang dan bahagia
agar syurga menjadi milikmu
bukan hanya di telapak kakimu

menumpang di segenap ruang yg ada di lubuk p'kasihan
begitu indah setiap detik di dlm rahimmu
sehingga teramat asyik setiap saat di pangkuanmu
keperitan itu kau rasa indah demi anakmu

setitis air mata ibu yang gugur kerana kesedihan
segaris luka di hati ibu kerna kederhakaan
tertutup pintu syurga jika tiada keampunannya
azimat ini ku tanam di lubuk hati yg dalam

di tirai malam aku bersandarkan pada dinding kepiluan
bersenandungkan merdu suara alam terlena di rajutan rindu
tiada yg terindah didunia dapat mengganti hilangmu
pilahan yg terbaik takkan dapat mengisi relung hatimu

video

Rasa makin rindu nk balik umah...hampir sebulan hari terakhir selepas percutian selama 10 hari sebelum ini.....masih ingat lagi mak menyuruh aku memanjangkan cuti... tapi apakan daya, ada tanggungjawab dan janji lain yang telah diatur.....insyaAllah, x lama lagi aku akan balik umah juga....hmm, x dapat aku bayangkan kalau aku duduk lebih jauh daripada keluarga, merantau ke negara asing contohnyer, mesti x tahan....jarak antara johor-penang pun dah rasa semacam jer...inikan pula kalau dipisahkan oleh lautan atau benua.....aku sgt respek pada mereka yang sanggup berjauhan dengan keluarga semata-mata untuk menimba ilmu....=)

Ntah aper yg aku merepek ni.....sebenarnyer, aper yg aku nak sampaikan melalui lagu ini adalah, betapa besarnya jasa ibu pada kita semua....sehinggakan kedudukan ibu adalah 3 kali lebih utama berbanding ayah....jasa ibu mengandungkan kita, melahirkan kita, mendidik, mengasuh, membelai, memanjakan kita....kita x mungkin akan dapat membalas segala jasa ibu n juga ayah kita sebenarnyer..... ibu n ayah bole menjaga n membesar kan 7,8,9, atau 10 orang anak. tapi, amat susah untuk mencari seorang anak yang boleh menjaga ibu n ayah dihari tua mereka...

IBUNDA adalah BIDADARI bagi setiap insan yang lahir ke dunia.....
bagi yang masih mempunyai ibu didunia yang fana ini, hargailah mereka...
...

0 bicara anda: